Rabu, 25 April 2012

MADE IN CHINA TAK ORI ????

Assalamualaikum,

Saya baru terima email daripada seorang customer baru...kandungan email tersebut adalah untuk order eyeshadow miss rose daripada CNP. Ini kerana katanya, dia ada beli eyeshadow Miss rose daripada orang lain tapi dia frust sebab dikotak eyeshadow tersebut MADE IN CHINA..

Lantas CNP balas email beliau dengan mengatakan tidak perlu beli baru terus aje menggunakan eyeshadow tersebut kerana :

* Di Dubai tidak banyak kilang-kilang kosmetik dibangunkan disebabkan kos tenaga buruh di China murah. Disebabkan itulah banyak pengusaha-pengusaha kosmetik atau apa-apa sahaja suka barang mereka dikilangkan di China.Cuma kalau kita beli barangan Miss Rose di Dubai memang di kotaknya akan tulis Made in Dubai, ini disebabkan barangan tersebut setengahnya dipacking di Dubai. Bahan Original kosmetik Miss ROSE MEMANG  ORI DARI DUBAI. Ini juga penerangan dari Suplier. Sempat pulak suplier tu gelakkan saya sambil cakap " kilang Ferarri adalah dekat Dubai maaa " Cehh hampehhh !!

Macam laptop DELL semuanya Made In China ini disebabkan kilang dan tenaga buruh di sana murah. Inilah yang diperkatakan Salegirl Dell. Oklah kita tengok Produk blackberry semua barang telefon made in China tau. Bukannya tak ori tapi original cuma dikilangkan dari sana..

Tidak bermakna barang Made In China adalah tak original dear..Kalau nak tahu kebanyakkan barang-barang adalah Made In China tidak percaya cubalah tengok dan pastikan. Macam yang dah diterangkan diatas ramai yang pilih negara China adalah disebabkan Kos Kilang dan tenaga buruh yang murah berbanding tempat lain...

Harap dengan penerangan ini anda semua dapat memahami..Kepada pengirim email tersebut anda tidak perlu membeli dengan CNP malah terus aje memakai eyeshadow yang telah anda beli sebelum ini yer.

1 ulasan:

  1. Salam.... owh baru sya tahu barang made in china ni sbanarnya ori cuma dikilangkn di china dan dilebalkn made in china sahaja....sya juga sbnarnya risau mahu beli barang cthnya barangan elektrik yg brlebelkn made in china ni...

    BalasPadam

♥♥ CONTENGLAH KOMEN ANDA DISINI ♥♥

Copyright © DiaRy OnLiNeKu... | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in