Sabtu, 3 Mei 2014

CONTACT LENS PALING LEMBUT DAN SELESA


[sponsored post]
*scroll down for new entry*

Assalamualaikum,

Ya Ampunnnn aku dah masuk 3 minggu batuk, selsema dan demam kadang datang dan pergi. So sekarang ni gagahkan diri update itu ini.

Awal bulan April, aku dapat jemputan untuk aku try contact lens satu jenama ini. Sejarah aku adalah dari Tingkatan 2 udoh pakai cermin mata tapi aku kan jenis time tak Nampak baru meraba cari cermin mata dan dalam setahun ok , aku pernah buat sampai 6 pasang kes patah sebab terduduk hahahaha. Wahai papaku, redha ajelah perangai anakmu ini hahaha.



Ootd ke The Garden.
 

Ya Ampun peramah betul yang surve aku ni, dari mula aku masuk kedai optic ini hingga akhir, murah dengan senyuman dan suka buat lawak. Aku syok main dengan kerusi aku duduk tu boleh naik turun, selalunya mesin nak check mata tu yang naik turun hahaha. Apa-apa pun korang kena lalui proses yang agak ketat untuk dapatkan power mata yang betul.. Jangan main-main dengan mata ni tau hehehe.

Korang nak tahu contact lens apa yang aku suka giler-giler sekarang ni jeng..jeng..jeng

v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v
v


Serius lembut sangat-sangat lens dia.. korang patut cuba tau..
 
 
Tips yang betul penggunaan kanta sentuh / penjagaan :

Cuci dan keringkan tangan anda sebelum mengendalikan kanta lekap.
pembersihan yang betul dan tetap kanta sentuh adalah satu kemestian. Penggunaan kanta sentuh yang sesuai yang ditetapkan oleh doktor mata anda adalah penting untuk memastikan kanta sentuh yang bersih dan selamat.
kes penyimpanan kanta sentuh perlu diganti secara berkala. Bersihkan kes kanta sentuh selepas setiap kali digunakan.
• Penyelesaian Kanta sentuh untuk membersihkan dan membasmi kanta kenalan anda yang ditetapkan oleh mata doktor / optometris anda
• Jangan mengitar semula penyelesaian kanta sentuh. Gunakan hanya segar penyelesaian kanta sentuh ditetapkan oleh mata doktor / optometris anda untuk membersihkan dan kanta lekap kedai.
Lawati mata doktor / optometris anda secara tetap untuk pemeriksaan mata dan preskripsi kanta sentuh baru
 


Seumur hidup buat cermin mata dan check mata tak pernah pulak dengan mesin canggih ini, Siap dia tunjuk lagi kawasan mata kita yang bermasalah tau.. Fuyooo canggih giler sampai aku tercengang jugaklah.
 


Power aku naik lagi !!! Nasiblah pergi tadah mata dekat Optik ini so dia check dari A hingga Z memang puas hati. Aku memang agak menyampah sikitlah kalau nak pakai contact lens sebelum ini sebab pernah sekali aku pakai sampai mata naik merah disebabkan lens tu agak keras, so start dari situ aku memang malas dah nak pakai kecuali terdesak sangat. Tapiiiii lepas cuba contact lens brand ini walalalala aku suka sangat sebab dia lembutttttttt giler. Bila pakai pun rasa macam tak pakai je so aku tak adalah rasa tak selesa macam sebelum ini.



Masa ini , The man tengah tengok power aku dan kawasan mata aku yang bermasalah dan dia bagi penerangan pada aku untuk jaga dan sedikit pesanan.


Ini keputusan setelah dia check bahagian mata kita canggih kan!!! selalunya bagi kertas sekeping dan tengok power berapa naik turun kat atas sekeping kertas tu ajelah kan.. Memang berbaloi siapa pergi kedai Optik ni. Puas hati !!!




Optik Tom Davied Bespoke memang terbaik dan class !!! Seumur hidup aku inilah kali pertama pergi check mata dengan layanan 1st class dan biliknya macam dalam flight Business Class punya tau... Korang kena dan wajib cuba dengan Optik ini.

 


 Thank you atas layanan 1st class anda dan korang pun pasti teruja kan nak cuba macam aku??? so apa lagi cepat-cepat pergi The Garden cari kedai Optik Eyecon ok !!



 Orang-oramg kuat disebalik jemputan ini.. Thanks you so much percayakan saya hehehe.
 
 
Jom aku kongsikan sedikit soal jawab berkaitan contact lens ini :


NOTA MATA UTAMA DARIPADA  DR. DAVID Kading & DR . Timothy GERAN
Satu sesi kesedaran kanta sentuh yang dihoskan oleh Alcon Malaysia ( http://www.alcon.com/ ) , untuk melihat kepada sesuatu yang ramai di antara kita kini menggunakan pada asas hampir - harian, sehingga , bahawa kita kadang-kadang lupa kepentingan mengamalkan yang mudah, baik dan selamat langkah-langkah untuk menjaga mata kita sihat.

1. Adakah kanta sentuh selamat?

 • kanta lekap kosmetik adalah selamat jika mereka didapati dari preskripsi yang diberikan oleh doktor mata / optometris anda.• Kemajuan dalam teknologi dalam industri kanta sentuh membawa banyak pilihan untuk kanta lekap selamat dan selesa kosmetik. Terdapat banyak kanta sentuh di pasaran seperti kanta harian kenalan yang boleh dilupuskan selepas sehari, bulanan , 3 bulan dan sebagainya.• Membeli kanta lekap kosmetik di rak jualan , dalam talian atau di pasar malam yang boleh berpotensi berbahaya dan berbahaya , seperti yang kita tidak tahu di mana kanta kenalan datang dari sebagai ia tidak ditetapkan oleh seseorang dengan kelayakan, ia mungkin tidak sesuai mata dengan betul , dan mungkin ada kesan jangka panjang yang boleh merosakkan mata.
Fakta menarik: Adakah anda tahu bahawa orang yang berlainan mempunyai bentuk yang berbeza daripada mata ?
Mata doktor / optometris anda mampu untuk menetapkan kanta sentuh yang terbaik untuk mata anda mengikut bentuk mata kerana ia mungkin berbeza daripada adik anda atau rakan anda ... satu saiz pasti tidak patut semua .

2. Mengapa mata saya kering selepas tempoh tertentu memakai kanta sentuh?
Adakah penurunan mata membantu mata kering?
 • mata kering boleh berlaku apabila kanta sentuh bahawa orang yang memakai berada di luar tempoh yang dinasihatkan atau tidak betul lembap .• Adalah penting bahawa orang menggunakan kanta sentuh yang betul yang ditetapkan oleh mata doktor / optometris sebagai kanta lekap perlu mempunyai kanta sentuh yang betul kerana ia akan lembap sepenuhnya sebelum ia bersedia untuk memakai.• Pengurangan mata boleh digunakan sepanjang hari, tetapi jika kanta sentuh telah lembap dengan betul dengan yang ditetapkan penyelesaian kanta sentuh, ia boleh mengurangkan rasa tidak selesa dan mata kering.• Selain itu, semua orang mempunyai gaya hidup yang berbeza dan kebanyakan masa ; orang memakai kanta lekap dan melihat komputer / telefon pintar / tablet mereka sepanjang hari sehingga mereka lupa berkelip.• Berkelip adalah sangat penting untuk mengelakkan mata kering. Cara yang betul berkelip adalah untuk penutup mata atas menyentuh mata penutup yang lebih rendah. Kebanyakan masa , orang hanya berkelip dan tidak sedar bahawa mereka berkelip separuh jalan ( atas dan bawah penutup mata tidak menyentuh ).• Video ini menerangkan bagaimana berkelip membantu mata kering : https://www.youtube.com/watch?v=Gcmapcytwwc

3. Penyelesaian Kanta sentuh boleh didapati di pasaran dan terdapat banyak jenama yang berbeza dengan fungsi yang berbeza , bagaimana saya tahu yang adalah yang terbaik untuk saya?
 • mata doktor / optometris anda akan menetapkan penyelesaian kanta sentuh yang terbaik untuk anda dan kanta lekap anda.• Menggunakan penyelesaian kanta sentuh yang berbeza selain daripada yang ditetapkan oleh mata doktor / optometris anda mungkin tidak memberi anda yang terbaik tahap keputusan / keselesaan apabila anda menggunakan kanta lekap anda.

4. Terdapat banyak jenis kanta lekap di pasaran, bagaimana kita tahu yang mana satu sesuai dengan mata kita?
 • Lawati mata doktor / optometris yang berdekatan untuk pemeriksaan mata penuh.• Ikut preskripsi yang diberikan oleh doktor mata / optometris anda untuk membeli kanta sentuh yang paling sesuai dan penyelesaian kanta sentuh untuk anda.• Jangan membeli kanta kenalan dari pelantar , dalam talian atau di pasar malam . Sentiasa pergi ke doktor mata atau optometris untuk pemeriksaan mata sebelum preskripsi dicapai.
 
5. Adakah selamat untuk berkongsi kanta kenalan saya dengan kakak saya (s) / rakan-rakan ?

• No Ia tidak selamat untuk berkongsi kanta lekap serta kes kanta sentuh .• Setiap individu mempunyai bentuk yang berbeza daripada kuasa penglihatan mata . Mata anda mungkin mempunyai saiz yang berbeza untuk kakak / kawan anda. Memakai kanta lekap yang tidak sesuai dengan mata anda akan menyebabkan ketidakselesaan dan boleh merosakkan mata dalam jangka masa panjang .• Juga terdapat isu kebersihan . Sesuatu yang penting kerana kanta sentuh , tidak harus dikongsi bersama.

Penglihatan adalah salah satu deria yang paling penting supaya untuk mengekalkan penglihatan yang baik dan sihat, penjagaan mata adalah sangat penting. Memilih yang betul dan kanta sentuh terbaik untuk mata bermula dari optometris dan juruoptik membuat syor itu yang terbaik untuk pemakai kanta sentuh . Mata pemandangan / visi kami adalah begitu penting yang saya percaya majoriti kita tidak akan perdagangan pengertian ini untuk yang lain.
Jangan membuat kompromi untuk membeli kanta sentuh murah dari Malam rak / talian / pasar seperti yang kita mungkin tidak tahu apakah kesan jangka panjang ia akan mempunyai mata kita / penglihatan.
 
Anda mungkin tidak mempunyai masalah sekarang dengan wawasan anda tetapi anda tidak mahu menunggu sehingga masalah itu bermula, barulah anda pergi ke mata doktor / optometris untuk mendapatkan bantuan. Mari mata doktor / optometris anda membantu anda melalui proses ini, begitu juga terdapat penyakit mata di luar sana . Terdapat beberapa penyakit mata yang boleh ditangkap atau dikesan awal. Jika anda menunggu tanda-tanda yang ada atau berlarutan, ia teruk boleh menyebabkan kerosakan kepada mata anda untuk sepanjang hayat anda. Ia boleh diuruskan / dikesan dengan lawatan ke doktor mata dengan kerap seperti setiap 6 bulan.

 
*Disclaimer:
I received the product reviewed from the company in exchange for my honest review. All opinions expressed in this review are my own and may differ from yours. 
 
 
 
 

8 ulasan:

  1. tumpang tanya.....berapa caj yg dikenakan yea untuk periksa mata kt cni??

    BalasPadam
  2. Kedai Optik ni kat mna (negeri) ?
    Awk bli bapa rggit?

    BalasPadam
  3. salam sy nk tnya yg cik nurul beli cntct lens ni berpower dan berwrnakn...selalunye brp rm cik nurul beli ??

    BalasPadam
  4. salam hai.
    nak tanya, berapa semua sekali caj yg dikenakan untuk lens dngan consultation tu?
    Thanks

    BalasPadam
  5. kalau buat lens tu berapa ye harga die?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi anyss, contact lens dia sangat berbaloi harganya. Mungkin dalam satu kotak 60 something bergantung pada jenama lens.

      Padam
  6. Hi...nk tnye..lens yg u beli ni brp lme bleh pkai

    BalasPadam

♥♥ CONTENGLAH KOMEN ANDA DISINI ♥♥

Copyright © DiaRy OnLiNeKu... | All Rights Reserved | Designed by Whitey Mommy Back to Top | Sign in